So Visa Karte wurde endlich heute morgen aufgeladen. Der Auspuff ist erstmals seit gestern von Good-Win Racing USA >> Racing Beat UK unterwegs, und dann geht der Weg weiter >> Luxembourg Freu mich schon auf die neue Spielsache. In € ergibt das +-700€.
Ja, wird nur ein Rohr haben, kann man auch wie original mit 2 Rohr bestellen, der Brian sagt aber dass der Fluss nicht so gut ist , wie beim Einzelrohr.
So morgen werden die ersten (illegalen) Tuningmaßnahmen bestellt. Der von Goodwin Racing (USA) entwickelte RoadsterSport RACE wird es sein. http://www.good-win-racing.com/ (hatte in meinen NA's auch immer US Anlagen drin, der letzte hatte überhaupt nix mehr drin, 4in1 Krümer , leeren Katersatz Rohr & minimaler Endtopfen (alles Edelstahl))
Beim ND wird es aber nur den Endtopf sein, Vorteil bei Mazda , der Auspuff ist angeflanscht, einfach bisschen WD40 auf den Haltegummi's sprühen , 2 Schrauben lösen & schon ist der Auspuff abmontiert. Beim ND brauch man den Wagen mal nicht aufzuheben.
So kleine Beschreibung :
Most FUN Miata race muffler right here, yet not for everyone!
Call it Dual Personality, Call it Jekyll and Hyde, this is the Rebel in our exhaust lineup and the sound level result depends on what you are doing with the gas pedal and the gear selection. Slam the gas to the floor and run for redline and you get a wonderfully throaty throbbing exotic racing rumble with lots of burble that sounds BETTER than an MX5 Cup Car. BUT when you close throttle you do NOT get the drone and cabin resonance of those pure race cars, instead it gets mild on decel, downright quiet when just cruising in top gear on the freeway. What we have here is the first Miata Race muffler sane folks can really live with every day without pissing off the wife or the neighbors (unless they WANT to). Continuing with the dual personality, with the top DOWN it makes lots of fun sound as you work the gears, yet with the top up and cruising just a mild purr on mild acceleration and no drone when you close the throttle or engine brake or run light throttle up hill. The secret to getting all this fun without the pain of drone on decel is the exclusive Helmholtz chamber included in this design. In fact, this design is ALL Helmholtz and no traditional sound absorbing materials unless you get the optional race baffle. How did we do it? We outfitted our 2016 with a computer and sound spectrum analyzer and microphones and drove it under varying conditions and loads with and without muffler. We then use that data and some special software to calculate the particulars of the Helmholtz chamber to precisely knock down the frequencies we do not want to hear in the car while allowing the good throaty burble fun sounds to pass through. In brief, FUN when you want it, and mild when just cruising. All this in an 11 pound design, which is about half the weight of the 20.5 pound factory muffler. Includes a straight through high flow design from the midpipe out the polished pipe tip for max power. SHIPPING NOTE...ships factory direct to you. All POLISHED stainless steel construction and LIFETIME warranty. Uses stock hangers and connects to either our midpipe or the stock midpipe. Takes our optional Race Baffle that slides in and lowers sound level for the extra long drives or between racing weekends. Proudly made in the USA.
BRIAN'S APPLICATION NOTES: Mild when cruising on otherwise stock ND, delivering a classic sports car BARK and THROATY RUMBLE when you wind it out to redline, lots of fun burble when just playing with the throttle around town. Result is TONS of fun, will make many of you laugh out loud. You also get the best performance from the straightest and cleanest flow out the exhaust cutout you can get, and much lower weight. Nonetheless, this choice is NOT for the faint of heart!!! The most common question we will get on this one is: "will it be too loud" and we cannot answer that one for you because the "right" sound level is a matter of entirely subjective personal preference. However, if our RoadsterSport SuperQ is 10 to 15% more sound than stock (depending on use of removable baffle), this RACE is a full 50 to 55% more sound than stock when on throttle, though perhaps just 20% over stock when cruising home in high gear and low rpms.
Slant cut to dress it up just a bit and drop weight to even 11.0 pounds!
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Ich finde auch das die NL sich grosse Mühe macht, auch wenn es für dich mit viel Zeitverlust verbunden ist. Wenn die Ursache aber nicht an den Scheinwerfern liegt, sondern irgendwo anders , wird das aber :
A) für den Techniker der NL nicht einfach sein diese Ursache zu finden B) für deine NL bei BMW/MINI beizubringen , dass es dort ein ernsthaftes Problem gibt.
1) Fährst du mit Tagfahrtlicht oder immer mit den LED an ? 2) Wie lange sind deine Fahrten mit dem JCW.
Ich hatte mit dem Cooper auch ein ähnliches Problem (Laternenparker) , bin dann irgendwann nur noch mit den LED's ON gefahren. Da meine Hinfahrt zur Schaff min 40-50 Minuten dauern, wurden die Scheinwerfer warm genug um die Feuchtigkeit zu "trocknen". (war früher kein so Problem, da die Halogen- & sogar Xenonlampen mehr Hitze abgeben , als die LED's)
Kein MINI , aber mein erster 500er, damals in LeMans hatten die , die Straße neu geteert, da kam aber heftiger Regen, und der Teer war noch nicht 100% trocken.
Hat mir einen Nachmittag gekostet den 500er wieder auf Hochglanz zu bekommen, hatte WaschBenzin typ F genommen & dann mühsam mit GS27 leichte Politur&Wax auf Hochglanz gebracht.