Wer es gestern nicht schon gesehen hat, ebenfalls in freier Wildbahn (Kaufhaus
![]()
20131217: MINI Schweden versteht es ...
Zwar fotografisch nicht besonders wertvoll, aber trotzdem interessant ![]()
Gruß Oli
Wer es gestern nicht schon gesehen hat, ebenfalls in freier Wildbahn (Kaufhaus
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20131217: MINI Schweden versteht es ...
Zwar fotografisch nicht besonders wertvoll, aber trotzdem interessant ![]()
Gruß Oli
Der 1er wird in diesem Jahresendgeschäft ganz extrem nach Draußen geschossen...
Zum Vergleich, je nach Verhandlungsgeschick: MINI mit 6-12% Nachlass und BMW 1er mit 13-19% Nachlass, für normale Privatkunden.
Das wird beim F56 eher 2% weiter unten beginnen, vermute ich mal.
Wenn man einen F56 Cooper mit 7-8% Nachlass bekommt ist man gut dabei.
Der One wird ganz sicher das Geschäft noch einmal ankurbeln, wobei der Nachlass ansich da nicht transparent wird.
Das wird über die Leasingrate dargestellt...
Absolut. Was heisst denn das konkret?
Gibt es für den Cooper geringere Restwerte oder schlechtere Leasing-Zinssätze?
Ich würde es umgekehrt formulieren...
Der One wird mit Kampfkonditionen < 199€ subventioniert / angeboten.
Du hast völlig Recht @Cooper82 ![]()
Da wir für F54/F55, das Cabrio und auch den kommenden MINI One schon separate Threads haben, schließen wir hier mit der allgemeinen Info...
Alles anzeigenAktuelle Meldung:
20131204: BMW boss confirms 11 front-drive models
Zusammenfassend:
Neben dem uns bekannten Hatch (MINI F56) wird es auch den 5-Türer MINI F55, das Cabrio F57 und den 6-türigen Clubman F54 geben.
Diese Modelle diskutieren wir hier:
F54 bzw. F55: "five-door", "Traveller", "Clubman(?)", alle 5-Türer in der Diskussion (MINI F56 Variationen)
Spyshots F56, nein: jetzt schon das MINI Cabrio 2014 F57
Zusätzlich:
Nachfolger für MINI Countryman und MINI Paceman.
Weiterhin eine MINI Limousine, welche aber vorerst wohl nur für China und nicht für den europäischen Markt angedacht ist.
Außerdem ein Roadster, aber wohl kein neues QP.
Gruss Oli
Den Beitrag von @jeb verschiebe ich nachher daheim. Edit: erledigt.
Sollte es weitere neue Modelle geben, eröffnen wir entsprechende Threads ![]()
Für Spekulationen beachtet diesen Thread hier:
Countryman, Paceman, Roadster, QP - Weitere F56 Varianten in der Spekulation
Danke! Gruss
Oli
Der Kollege hier ...
Der One ist das Einstiegsmodell welches man per Leasing sehr sehr günstig bekommen kann. Würde Dir die Motorisierung denn reichen?
... spricht etwas Wesentliches an!
Der One ist der Klassiker für sehr günstige Einstiegsleasingangebote!
Sollte man auf Kontrastdach-/Spiegel, Endrohrblende und auf Mehrleistung nicht verzichten wollen, ist der Cooper wohl die richtige Wahl...
Ich bin da etwas beknackt, aber MINI und Cooper gehört für mich zusammen, daher kommt ein One - für mich - eher nicht in Frage...
Damit möchte / wollte ich keine One-Fahrer diskriminieren.
Es ist einfach so, dass ich Cooper einfach sooper
finde ![]()
Es gibt wunderschöne One's.
Man weiß immerhin schon die kW-Zahl des großen und des kleinen One ![]()
Wenn es um das Dach geht, günstig folieren lassen!
Ich bin da etwas beknackt, aber MINI und Cooper gehört für mich zusammen, daher kommt ein One - für mich - eher nicht in Frage...
Hochwertige Lenkrad- und Schaltknaufheizung (das meine ich ernst).
Ansonsten gibt es Alles, was ich brauche...
Er wird kommen. Gibt ja seit gestern wieder neue Bilder:
20131218: 2015 MINI Clubman spied undergoing testing in Europe F54
Danke @jeb für den Hinweis. Sorry, hat fast eine Stunde gedauert, blödes Netz ![]()
Aber jetzt, diverse Meldungen, allesamt von gestern. Quellen:
http://www.inautonews.com oder
http://www.worldcarfans.com/11…ergoing-testing-in-europe
2015 MINI Clubman spied undergoing testing in Europe has conventional front-hinged rear doors
Development work continues on the 2015 MINI Clubman as our spies have caught the model undergoing testing in Europe.
Dressed in swirly camouflage, the redesigned model is significantly larger than its predecessor and adopts conventional front-hinged rear doors which should improve access to the rear seat. The wagon also has a spilt tailgate with side-opening doors.
Engine options will likely be shared with the Cooper so choices could include:
A 1.5-liter three-cylinder with 34 bhp (100 kW) and 170 lb-ft (230 Nm) of torque
A 1.5-liter three-cylinder diesel with 114 bhp (85 kW) and 199 lb-ft (269 Nm) of torque
A turbocharged 2.0-liter four-cylinder with 189 bhp (141 kW) and 221 lb-ft (300 Nm) of torque
A turbocharged 2.0-liter four-cylinder with roughly 217 bhp (162 kW)
Diskussion wie immer bei F54/55 hier...
F54 bzw. F55: "five-door", "Traveller", "Clubman(?)", alle 5-Türer in der Diskussion (MINI F56 Variationen)
Interessant, was die Amerikaner so zu berichten haben
Komischerweise ist auch motoringfile etwas hinten dran; zeigen erst heute das Video mit Spike.
Aber nun zu The Top Ten Things We Love About the New MINI (And Five We Don’t) ![]()
Quelle: http://www.motoringfile.com/20…-five-we-dont/#more-32147
ZitatAlles anzeigen
After spending a few days with the new MINI we’ve come away convinced that photos don’t quite do the car justice. There’s so much nuance in three-dimensions that is lost in a flat photo where you’re really only getting part of the picture. So we wanted to bring you ten things that we love about the new car that might not be obvious in any of the photos released to date. We’ll then list five things that we’re not so sure about yet.
1.) The interior quality is dramatically better. Some of this is due to the materials themselves but just as much improvement is due to the design making better use of these materials.
2.) The boot is so much more versatile. Not only is it larger, but it now has a surprisingly useful under-floor storage area with an integrated net. Additionally the rear seats not only fold down flat, but they can lock in a 90 degree position straight up. This provides more storage space in the boot while also creating a barrier to keep items of sliding forward. It’s a nice alternate to folding the seats all the way down.
3.) We think the 18” wheels combined with a higher belt-line, and lower roofline, give the car a more menacing character out of the box.
4.) The rear spoiler on both cars (but especially the Cooper S) is much larger than you’d expect and gives the car a sporting character from rear angles
5.) The optional LED headlights look fantastic in person due to their simplicity. They also offer great visibility.
6.) I’ve said it before but I’ll say it again. The sport seats are fantastic. They combine more comfort with a more aggressive bolstering to create the perfect everyday MINI seat. What you don’t get in photos, however, is how far improved the quality is over the R50 and R56. The rear seats are better too — deeper and with an altered profile for more comfort. Still not a great place for adults on long trips, but they’ve come a long way since the R50.
7.) The size. Yes, it’s bigger. However, the F56 has noticeably more utility in regards to storage and there’s more room in both the front and rear seats. All in a package that weighs only 60 lbs more than the R56 due to a strengthened chassis and other safety measures. Yet even with that little extra (literal) elbow room, the F56 is still a very small car, especially in the US market.
8.) The optional JCW steering wheel is the best wheel yet from MINI. From the perforated leather, to the shape, it’s simply perfect. It’s not at all too soft or too thick like some BMW M wheels can be.
9.) MINI’s new optional 8.8” navigation screen is a huge improvement in both resolution and color vibrancy. Yet while the software is dramatically improved over today’s system, it’s not quite on par with BMW’s excellent iDrive system.
10.) The engines. Sure we haven’t driven it yet but the idea of the menacing growl only a three cylinder can bring along with great MPG is genuinely exciting. Then there’s the 2.0L four cylinder. Sure it’s only moderately more power, but the increased torque is near JCW levels. And with .4L more capacity than before, just imagine what can be done with a JCW massaged version.
Don'ts: Now let’s talk about the things we haven’t yet wrapped our heads around.
1.) The rear lights are huge and haven’t gotten any smaller over the last two days spent with the car.
2.) The bumper features a chin that is frankly hard to love – especially in light colors. Darker colors help greatly.
3.) The scourge of the MINI branding – the “S” in Cooper S – is everywhere on the Cooper S. It’s most egregious on the front grille. Look for sticker kits from MotoringBadges.com to at least black this out.
4.) The optional CD Changer (the only way to get a CD in this MINI) takes up almost the entire glovebox.
5.) The clutch. It’s all new, but feel very light. Granted I just played with it in a stationary position, but the clutch on the Cooper S I demoed felt noticeably lighter than the one in our MF 2011 JCW Roadster, and not in a good way.