MINI Cooper S Motor Leistung F66 neu 2024 - CooperS ICE 204 PS u. 300 Nm Drehmoment

  • 2025 MINI Cooper S (ICE) To Get Power Upgrade


    The 2025 MINI Cooper S will have an even 200hp coupled exclusively to MINI’s revised dual clutch transmission. With a likely increase in torque, this will move the Cooper S closer to the (unchanged) 231 hp from the JCW.

    Interestingly MINI is upping the power in the Countryman S to 214hp with the same B48 four cylinder. It would seem that a simple difference in programming could push the new 2025 MINI Cooper S even further upwards with that 214hp tune.

    The Manual Is Dead

    Pour one out for the manual transmission as MINI has killed one of our favorite options. In its place MINI will be offering a revised version of the familiar seven-speed dual clutch transmission across all MINI Cooper models. The revised dual clutch transmission is just like the one offered in current Cooper and Cooper S models combining two partial transmissions in a single housing to create smooth and quick shifts.

    Also gone is the traditional gear selector we’ve become used to. MINI is moving all controls for the F66 (like all of its new models) too the dash just below the the large OLED screen.



    2025 MINI Cooper S (ICE) to Get Power Upgrade - MotoringFile
    As part of its massive refresh, the 2025 MINI Cooper S is getting more power and in the process encroaching on the range topping MINI Cooper JCW. Despite MINI…
    www.motoringfile.com

  • Aktuelle Info,

    allerdings „nur“ auf Zuruf, daher ohne Gewähr.


    CooperS MINI F66,

    Motor: BMW TwinPower Turbo


    204 PS (150kW) Leistung und

    300 Nm Drehmoment im Cooper S.


    Andere Quellen berichten über 5-10 PS mehr (!),

    wohl bedingt durch einen E-Starter!?

  • Chucky101

    Hat den Titel des Themas von „MINI COOPER S Motor Leistung F66 neu 2024 ** 2025 MINI Cooper S (ICE) To Get Power Upgrade“ zu „MINI Cooper S Motor Leistung F66 neu 2024 - CooperS ICE 204 PS u. 300 Nm Drehmoment“ geändert.
  • Klingt gut 8) - auch wenn man dem JCW immer mehr auf die Pelle rückt. Wird langsam mal Zeit für mehr Leistung und ein Sperrdifferential ... @München

  • Klingt gut 8)


    Ich finde es richtig genial.

    Wir hatten uns 211PS schon beim F56 erhofft ;)


    auch wenn man dem JCW immer mehr auf die Pelle rückt. Wird langsam mal Zeit für mehr Leistung und ein Sperrdifferential ... @München


    Wer weiß, was beim JCW noch passieren wird :)


    Hier müssen wir bis 10/24 bzw. 11/24 warten…

  • Warten wir mal ab, die B48 Ausbaustufe des 128ti samt Sperrdifferential würde bereitliegen ;) - wird vmtl. ein Wunschtraum bleiben.

  • Es handelt sich um einen Elektromotor, der den Verbrennungsmotor beim Beschleunigen mit 14kW elektrischer Antriebsleistung unterstützt. Zudem dient die Mild-Hybrid-Technologie zur Wiedergewinnung von Bremsenergie. Dieser Antriebsstrang kommt im Countryman zum Einsatz.