Beiträge von UnionChuck

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    Zitat


    BMW recently unveiled it’s new BMW Connected app which in turn likely signals where MINI Connected is heading. What’s interesting about the functionality of the app is that it’s now less about connecting your apps and their functionality to your car. Instead it’s more about simplifying navigation and connecting with your daily schedule. In other words its much less ambitious but theoretically much better at doing what it needs to do.


    With this update BMW is getting out of the way for a seismic shift in automotive infotainment. They’re making room for CarPlay which will be optional on almost every BMW sold this fall (with Android Auto coming later). This chain of events is also happening at MINI with MINI Connected going from a sprawling patchwork of features to a much more streamlined connection point. We expect MINI to then follow BMW’s lead and offer CarPlay integration sometime in 2017. Whether this is a rolling update for March production or part of the larger model refresh scheduled for September of 2017 we’re not yet sure. But there’s no question that BMW’s corporate strategy is integrate these technologies into all of their brands and models.


    As explained by Dieter May, Senior Vice President Digital Services and Business Models at the BMW Group, “Over the coming years, digitalisation is set to have a substantial impact on how we use our cars: digital services will emerge that connect us fully with our personal world, no matter whether we’re out on the road or at home. The car will be transformed into a smart device – intelligently connected, seamlessly integrated and perfectly tuned to the individual needs of each and every user. This is precisely what this new version of BMW Connected aspires to achieve.”


    ... weiter gehts hier:
    http://www.motoringfile.com/20…ted-carplay-android-auto/

    Habe letzten Donnerstag angefragt, da war ich bei 112. Heute nochmal nachgefragt und 150 durchgegeben bekommen. Also ca. 1 Woche.‎


    Das kann man so nicht verallgemeinern. Es gibt keine fixe Regel,
    ganz sicher nicht 1 Woche. Das ist vermutlich der Optimalfall.


    Anbei mal ein paar Vergleiche von Ex-MINIs, die sich in 2014-2016 bestätigt haben :)



    Schicke Deinem Serviceberater meine Hardcopy von ein paar Beiträgen höher per E-Mail und dann soll er sich kümmern. Telefonische Diskussionen bringen meiner Erfahrung nach nicht viel.


    Yep, die Frage ist ja auch immer, wen man a) am Telefon antrifft und ob b) wirklich alles direkt verstanden wird...
    Oftmals ist es ja auch nicht nachvollziehbar. Für ältere F5x nicht kostenlos, für neue MINI kostenlos etc.


    eMail senden. Dann kann der Ansprechpartner in Ruhe checken, um was es geht.
    Oftmals stehen auch noch 47 Kunden beim Telefonat im Raum und dann ist das Chaos perfekt ;) :P


    Lange Rede, kurzer Sinn: Habe die gleiche Erfahrung wie @heizer gemacht!